המחבל הושפע מההסתה: הסתיימה חקירת הפיגוע בשער יפו

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on המחבל הושפע מההסתה: הסתיימה חקירת הפיגוע בשער יפו

בתום חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בטיילת שער יפו בירושלים לפני כשבועיים

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתאריך 6.9.2023 בשעה 15:20, מחבל בן 17 תושב מזרח ירושלים, ירד מאוטובוס סמוך לטיילת שער יפו ועלה במדרגות המקשרות אל הטיילת, כשהוא חמוש בסכין גדולה.

בשלב מסויים שלף המחבל את הסכין שברשותו והחל לדקור עוברי אורח. כתוצאה מפיגוע הדקירה אדם אחד נפצע באורח קשה עם פגיעות חודרות ושניים נוספים פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שנחבלו קלות, בהם נפגע חרדה.

מאבטחים אזרחיים ושוטרים ממרחב דוד של מחוז ירושלים עצרו בתוך זמן קצר את המחבל בסמוך לזירת הפיגוע לאחר שהשליך את הסכין, והוא נאזק והועבר לחקירה במשטרה. הסכין הגדולה באמצעותה ביצע המחבל את הפיגוע נתפסה על ידי המשטרה בסמוך.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים שהגיעו למקום בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ביצעו סריקות באזור והחלו באיסוף ממצאים. בתום הערכת מצב שקיים ממ״ז ירושלים בזירת הפיגוע, הוטלה חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מחקירת פיגוע הדקירה במשטרה, עולה כי המחבל צפה לאחרונה בסרטוני הסתה ברשת ובעקבות כך החליט לבצע את הפיגוע. המחבל פעל לבדו, ומספר דקות קודם לפיגוע שלח המחבל לחברו (שנעצר אף הוא לחקירה) כי הוא מתכוון להיות ״שאהיד״. המחבל נטל סכין קצבים גדולה מביתו השייכת לאביו, עלה על אוטובוס הסמוך לביתו, ירד ממנו בסמוך לשער יפו ושם ביצע את הפיגוע לאחר שארב לקורבנות וניסה לחפש יהודים בכדי לדקור אותם. במהלך הפיגוע, המחבל ניסה לפגוע בחמישה אנשים והצליח לפגוע בשלושה מהם כאמור.

מעצרו של המחבל הוארך מעת לעת בבימ״ש לצורך מיצוי החקירה. עם סיום החקירה בימ״ר ירושלים, אתמול הוגשה נגד המחבל הצהרת תובע ומעצרו הוארך ב-4 ימים נוספים עד לתאריך 21.9. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין ניסיונות רצח ממניע טרור.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ברור שהוא הושפע מההסתה, כל מחבל קורא הסתה ומחליט לרצוח. גם כשאני, להבדיל כמובן, מחליט ללמוד תורה אני מושפע מספרי המוסר. אבל זה לא שההסתה הכריחה אותו או בחרה בשבילו.